mittbussigabussliv.blogg.se

Svettigt värre!

Kategori: Allmänt

Finns det lika många taxibilar som sandkorn? Ja oj vad många det var, kändes som miljontals.
Det var återigen dags för konsert på arenan igår, men bussarna var nästan tomma. Tror de flesta valde att åka pendeltåg eller taxi. Som mest blev jag 17 minuter sen, inte så farligt.
 
Svettigt blev det iallafall när jag skulle upp till hållplats Mörby station. Då står det en trafikledare iklädd gul-grön väst och viftar att jag inte får åka in och vända runt där, utan måste fortätta rakt fram. Anledningen var sex bussar på ett ställe där det vanligtvis brukar vara typ två. Ja det backades och krånglades och såg, ja, smått kaotiskt ut!
Jag stannar, öppnar dörren och frågar vart jag kan vända någonstans för jag hittar inte så bra rakt fram. Det visste inte han heller utan det fick jag fixa själv, och lycka till skulle jag också göra. Ha, aja!
Jag kör sakta fram, tittar galet åt alla håll, tänker tänker tänker, (ja man kan ju faktiskt inte vända var som helst med en ledbuss på 18 meter). Tänker att jag hoppas det ska komma en rondell å vända i och vipps, där kom en! Synd bara att den var i full ombyggnation och det var sjukt trångt och fullt med såna där röd-gula tillfälliga skyltar de har vid vägarbeten. Sakta smyger jag fram och konstaterar mitt i rondellen att det här inte kommer gå. Antingen får jag gasa i panik runt rondellen och skrapa i hela bussen eller ta det lugnt och tänka till. Valet var inte direkt svårt! Efter att ha backat några meter mitt i rondellen, gått ut ur bussen och flyttat på en tillfällig vägskylt, kom jag runt! Hejja mig! Men torka lite svett från pannan fick jag allt! Undra vad alla människor i bilarna runtomkring mig tänkte eller sa? Hade jag velat höra, eller kanske inte förresten! :)
 
 
Idag fick jag en komplimang av en äldre dam när hon klev av bussen! "Jag måste få säga att du kör så himla mjukt och skönt, mycket bättre än många av dina kollegor!" Glad blev jag och tackade!
Även i förrgår när sista matchen på Råsunda spelades fick jag höra av en man i svart-gul halsduk och mössa. "Fan du kör verkligen skitmjukt å bra!" Haha, det verkar som att det märks att man tänker till lite när man kör! :)
 
Jag han även med att äta lite mat igår vid brommaplan mellan alla förstärkningsturer jag körde!
 
 
 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Ja, du e ju världens bästa busschaffis liksom!!

    Svar: ;)
    BussLinda

    2012-11-25 | 19:15:30

Kommentera inlägget här: