mittbussigabussliv.blogg.se

En fredagskväll!

Kategori: Allmänt

Haha, två kvinnor steg på min buss ute på Ekerö och med en pojke på 11 år. De sa att de skulle till Brommaplan och la fram en remsa. "Ja fast han är från Italien...", sa en utav dom. De trodde inte han behövde betala, för att ha var från Italien?! Lite lustig tanke måste man ju erkänna. Tänk om alla som är från ett annat land inte skulle behöva betala, skulle nog inte fungera så bra. "Nä men jag är från Sverige så de e lugnt!" Haha! Eftersom det var fredag och klockan var efter tolv, åkte han faktiskt gratis ändå, men bara utav den anledningen! :)
 
Lite senare sitter jag och kör genom solna och lyssnar på P1 på radion. Får hålla mig något galet ifrån att börja gråta. De pratar om barn vars mamma mördats, och i vissa fall mitt framför ögonen på dem. I de flesta mordfall var det fadern som var mördaren. Några barn hade valt att berätta sin historia, vet inte hur gamla de var nu men det hade nog gått ett antal år sen det fruktansvärda. Jag hörde tre olika barn berätta kort. "Jag såg pappa slå mamma med en hammare, jag var ju bara tre år då så jag förstod ju inte riktigt, men jag vet att jag tänkte att mamma skriker ju och då måste det göra ont." "Mamma är verkligen mitt allt, hon är liksom mitt hjärta." "Jag kan tänka ibland om hon känner nått nu, tänker hon nått eller känns det kanske inget." Alltså Herre Min Gud!!! Vad lever vi i för värld?? Man vill ju inget hellre än att göra detta hemska ogjort för dessa stackars barn, som berövats sin mamma!!! :(
 
Mycket fina kläder och klirrande kassar är det ju på bussen när man kör såhär en fredagskväll! Härligt! "Och här sitter jag och kör en massa folk till olika typer av ställen och trevligheter", brukar jag tänka. Men jag är inte bitter på nått vis, nej da! Det är ju så kul att köra buss så inte vill jag väll göra nått hellre en fredagskväll!? ;)
 
Härlig utsikt vid endhållplats Älvnäs i 10 minuter!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: