mittbussigabussliv.blogg.se

Lite sommarledigt!

Kategori: Allmänt

Nu har vi sex veckors sommarlov, jag och Amanda. Fast jag är inte helt ledig. Kör buss på tisdagar och jobbar hos pappa onsdagar och torsdagar. Amanda får vara hos mormor när jag jobbar. Syster och söta Mira är ofta där också! Roligt har dom minsann med bland annat parklek och vattenlek!
 
I tisdags körde jag ju då buss, 11.09 till 21.06. Det var ett bra pass. Dock efter min matrast nån gång vid femtiden kör jag 312 ut till Adelsö och motortemperaturen börjar varna och stiger upp till det röda. Ropar på trafikledningen och informerar dom om läget. Jag skulle testa slå på all värme i bussen, observera att värmen ute är typ 25 grader. Men men, jag slår på all värme och då sjunker ju faktiskt mätaren, allt lugnt. När jag kom  tillbaka till garaget fyllde vi såklart på med mer kylarvätska. 
 
En ny skjorta behövde jag när jag kom till jobbet. Gick inte ens att knäppa alla knappar på den jag hade, magen växer kan man säga. När jag är ute och kör efter att ha kört i två timmar med nya skjortan, upptäcker jag en nål som sitter kvar i ärmen, ha, tur att ingen fick in den nånstans, inte så skönt! :)
 
En liten kvarglömd nål
 
 
Bad med mormor, moster och kusin :)
 
 
Kusin vitamin! :)
 
 

Kommentarer

  • Klemma säger:

    Heeej Linda! Värmer att se ett nytt inlägg, ni verkar ha sommar i sthlm. Ibland undrar jag varför jag flyttade till Funäsdalen för har har det varit typ 10 grader och mest regn ett tag nu....

    2013-06-28 | 08:19:59

Kommentera inlägget här: