mittbussigabussliv.blogg.se

ÄVENTYR!!!

Kategori: Allmänt

I går körde jag buss. Dock inte i linjetrafik utan från olika ställen till garaget i Täby. Från klockan fyra imorse blev det nämligen Arriva som tog över Täbygaraget. Det var ett spännande äventyr. Jag som inte hittar så bra blev ju genast lite nervös. Köra fel med en ledvagn är ju inte så kul, men ändå lite spännande kanske. Bara man tar det lugnt så, går ju liksom inte att vända runt bara sådär. Men, inte körde jag fel inte! Fem bussar körde jag. Från Vallentuna tre gånger, Råstagaraget en gång och Lundagaraget en gång! Känns lite annourluna när man kör buss nånstans där man bara kört bil tidigare. Genom Spånga Station till exempel, riktigt kul var det att nästan se upp till mammas och pappas hus från bussen.
 
Upp till höger ett par kilometer kommer man fram till flysta där vi bor, ja eller mamma och pappa alltså. Men jag bodde ju också där i underbara 21 år! :)
 

Vilka fina bussar vi körde!!!!!! Helt nya!! Idag tror jag bestämt att Vi också fått några nya ledvagnar! Kul! Men lite nya kortvagnar vore ju trevligt också! :) Nu ska jag inte klaga på våra bussar men låt mig bara säga att de gått långt (för att uttrycka det milt) och är lite lätt slut (för att uttrycka det milt!) :)
 
Såhär nya var dom! :D
 
 
Lite bussar som ska flyttas!
 
 
Det tar ju ett tag innan man hittar knapparna. En gång letade och letade jag efter hur man startade bussen. Tre knappar skulle man trycka in. Typ tändning, en till knapp och starta. Sen lite högre upp två knappar till, och det var strålkastarljuset man satte på manuelt! Innan man lärt sig tycker man kanske att det är lite krångligt, såklart, men sen upptäcker man ju ibland att det faktiskt är en del smartare funktioner och sätt än tidigare, inte alltid men ibland! Utvecklingen går ju ändå framåt! :)
 
En underbar knapp fanns det som gör att stolen vrider sig mot trafikanten. Skönare än att trampa på en pedal som vi har (och som ibland är väldigt trög!)
 
 
Tjoho, första vändan gick ju galant! I made it! :)

Kommentarer

  • Sandra Yster säger:

    ...och vällingby ligger i den riktningen!!

    Svar: Hahaha!! Eeh?? Ja juste! :-)
    BussLinda

    2013-01-07 | 12:04:28

Kommentera inlägget här: