mittbussigabussliv.blogg.se

KAOS!!!

Kategori: Allmänt

Oj oj oj! Vilken eftermiddag det blev igår! Skulle kört tre vändor till Mörby, blev bara två. Det var nämligen kö i typ en mil nästan. Jag blev 1 timme och 15 minuter sen som mest men det var många av våra bussar som blev uppåt 2 timmar och 20 minuter sena.
Orsaken var en av våra egna bussar som fått fnatt i en korsning och inte ville åka därifrån. Då korsningen ligger cirka 100 meter från depån gjorde verkstadspersonalen allt för att få den därifrån men utan resultat. Tiden för en tungbärgare var inte snabb direkt då vädret också hade en viss inverkan. Bussen stod nog där i nästan tre timmar. Hela min matrast gick åt, 1 timme och 3 minuters rast var som bortblåst, men då den buss jag sedan skulle lösa av också var sen hann jag med att äta ändå! :)
Det blir ju lite utav en ond cirkel och trafikledningen gör verkligen allt för att få det att gå ihop. Många avlösare infinner sig liksom inte riktigt på plats och i tid pga. förseningarna. Turer behöver ställas, reserver får rycka in med mera. 
Viktigt att man försöker hjälpa till i situationer som denna. Vi har två hållplatser mot brommaplan där blåbussarna inte stannar, men igår stannade jag självklart där och släppte av och på passagerare. De blir så oerhört glada och  tacksamma när man hjälper till! :)
 
Kö förbi Drottningholm. Tråkigt med kö kanske men parken och kungens slott är ju en trevlig utsikt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: