mittbussigabussliv.blogg.se

10 år sedan som jag tog D-kortet!

Kategori: Allmänt

Japp, den tredje juni 2004, då var jag nervös minsann. Körde upp borta i Lida, Tullinge. En man med mustasch och glasögon satt på "rallysätet" och skulle kontrollera allt jag gjorde. Lyckades bra med säkerhetskontrollen och sen blev jag förhörd på hur styrservosystemet fungerar och färdskrivaren, gick nog också ganska bra om jag minns rätt.
Övningskört hade jag gjort lite grand runt i krokarna där men mest i vällingby och bromma.
Själva körningen gick bra men han var tydligen inte helt glad när vi kom tillbaka. Han tyckte att jag kört lite för fort runt i området där vi startade, runt F18. Men jag överskred dock inte gällande hastighet utan han tyckte att jag körde för fort för trafiksituationen och hur det såg ut. Det var 30 km i timme som gällde och jag körde just precis det men han tyckte att jag skulle kört ännu långsammare för att det var mycket höga buskar och lite skymd sikt på sina ställen, aja. Kanske hade han rätt, men jag kände mig säker med hur jag körde iallafall. Sen kom dommen, jag klarade det! GODKÄNT på första försöket, precis som med B-kortet! :) Men e´ ju för bra! ;)
Nu är jag ju fortfarande föräldraledig så bussandet ligger väldigt lågt, saknar det!! Men det är underbart mysigt att vara hemma också! Nu ser jag som sagt inte så mycket bussar om dagarna utan mest de här:
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: